Raw Food Diyeti Nasıl Yapılır?

Diyet sağlığı korumak ve düzeltmek için uygulanan beslenme düzeni anlamına gelse bile birçok insan diyeti sadece zayıflama için uygular. Diyet uzun yıllardır insanoğlunun uğraşı olmuştur. Geçmişten günümüze değişerek gelen diyet yapma ihtiyacı obezite ve şişmanlamanın da artması ile daha da yaygınlaşmıştır.

Günümüzde birçok diyetisyen birçok diyet reçetesi hazırlayarak insanlara yardım etmeye çalışmaktadır. Bu diyetlerden birisi de “Raw Food Diyeti” olarak bilinen besinlerin çiğ tüketilmesi ile yapılan bir diyettir. Zayıflama düşüncesi ile diyete başlayan insanlar çiğ besin diyetini tercih etmektedir.

Raw Food Diyetinin Kökeni Nereden Gelmiştir?

Bu diyetin kökeni tarih öncesi çağlara dayanmaktadır. İnsanoğlu ateşi bulmadan önce yiyecekleri pişirmeden, çiğ olarak tüketiyordu. Yıllar sonra ise insanlar bu pişirmeden yeme eylemini bir zayıflama yolu olarak gördü ve kullanmaya başladı.

Raw Food Diyeti Nasıl Uygulanır?

Bu diyet tamamen meyve ve sebzeleri çiğ tüketme üzerine kurulmuştur. Zayıflama amacıyla bu diyeti yapmaya karar verirseniz kızarmış, pişmiş herhangi bir sebzeyi yememeniz gerekmektedir. Dikkat etmeniz gereken diğer bir husus da meyve ve sebzelerin taze olmasıdır. Yani dondurulmuş veya konserve sebze meyvelerle bu diyeti uygulayamazsınız. Ayrıca yediğiniz meyve ve sebzelerin organik olmasına ve kimyasal ilaç barındırmadığına dikkat etmeniz gerekmektedir.

Uzmanlar çiğ besin diyetinin 30 günü geçmemesi konusunda diyet yapanları uyarmaktadır. Bunun sebebi Raw Food diyetinin protein bakımından fakir olmasıdır. 30 gün boyunca sabah öğle akşam dilediğiniz meyve veya sebzeden 3/2 porsiyon yiyerek bu diyeti uygulayabilirsiniz. Öğün aralarında badem, ceviz, kuru kayısı gibi yemişlerden yarım porsiyon yemenizde bir sakınca yoktur.

Raw Food Diyetinde Yenilebilecek Besinler

Bu diyette elma, armut, kayısı, çilek, karpuz gibi bütün meyveleri; pırasa, kabak, patlıcan, avokado gibi sebzeleri ve her çeşit mantarı yiyebilirsiniz. Ayrıca zeytinyağı kullanmanızda da bir sakınca yoktur. Bu diyetin protein eksikliğini gidermek için belirli miktarlarda haşlanmış fasulye-nohut gibi hububatları bazı öğünlerinize dâhil etmeniz tavsiye edilir. Ayrıca bolca su içmeniz uzmanlar tarafından önerilmektedir. Bu diyet zayıflama amacıyla yapılmaya başlansa bile çoğu insan bunu yaşam stili haline getirmiştir. Birçoğu çiğ besinlerin daha sağlıklı olduğunu düşünmektedir.