Kilo almak çoğu insanın fiziksel ve ruhsal değişiminde psikolojik bozuklara sebebiyet vermektedir.
Kolayca aldığı kiloları verirken bir o kadar da zorlanmaktadır. İnsan bünyesi aldığı kiloları vermeye çalışırken ruhsal kayıplar yaşadığı gibi vücut mineral ve vitamin açısından da çok fazla kayıplar yaşamaktadır. Vücudun hızlı kilo vermesi ve mineral ihtiyaçlarını karşılayabilmesi için vitamin desteğine ihtiyacı artar. Metabolizmayı hızlandıran vitaminler kilo vermeye yardımcı olurken, sinir sistemini onaracak kendinizi iyi hissetmenize neden olacaktır. Zayıflama yolunda ilk bilgilendirmeler ise şöyledir;


Zayıflamaya Yardımcı Vitaminler

Bu vitaminler sayesinde ruhsal olarak da kendinizi daha iyi hissedeceksiniz. Bu vitaminleri almadan önce bir doktora görünmeli, tahlillerinizi eksiksiz yaptırmalı ve iyi bir diyetisyen eşliğinde yolunuza devam etmelisiniz.

Omega 3

İçeriğindeki gıda takviyeleri ile beynin çalışma mekanizmasını olumlu etkilemekte, sinir sistemindeki tahribata iyi gelerek, ruh halini düzene sokmaktadır.

D Vitamini

Bu vitaminin eksikliğinde yorgunluk artar, kişi depresif bir hal almaya başlar. Bunun neticesinde de fiziksel olarak zayıf düşen bünye diğer hastalıklara da davetiye çıkartmış olur. D Vitamini düşük olan kişiler daha çok acıkır, tokluk hissi düşer.

B6, B12, B5 Vitamini

B6 Vitamini, vücuttaki besinleri enerjiye dönüştürür, kas gelişimini destekler. Vücut daha dinç daha enerjik olur. Kan akışının hızlanmasını sebebiyet verir. Tüm bunlar da kalori yakılmasını hızlandırır.

B12 Vitamini, alınan besinlerin sindirilmesini hızlandırır. Yorgunluk, depresyon, uykusuzluk bu vitaminin eksikliğinde ortaya çıkar. Bu nedenler de kilo vermeyi zora sokar. B12 vücuttan atılması en kolay vitamindir. Takviyesi de her zaman önemli olacaktır. Bunun için sıklıkla balık tüketmek vücudunuza iyi gelecektir.

B5 Vitaminini diğer B vitaminleri ile almakta fayda vardır. Vücuttaki karbonhidrat, lipit ve proteinin düzgün bir şekilde kullanılmasını sağlayacaktır.

C Vitamini

Bu vitamin vücudun gençlik iksiridir diyebiliriz. Hücre yenilenmesini sağlamak, stres hormonunun seviyesini düşürmek, yaşlanma ile gelen collagen kaybının azaltmak gibi yegane görevleri vardır. Vücuttaki yağ depolanmasının azalmasını sağlar.

Demir

Vücudumuzun enerji üretimini artırmayı sağlayan demir, oksijeni hücrelerimize taşıyarak vücudumuzdaki yağ yakma hızını artırır. Tükenmişlik sendromu, yorgunluk demir seviyesinin düşük olması ile ortaya çıkan rahatsızlıklardır. Bol bol kırmızı et tüketilmesi gerekmektedir. Kırmızı et yiyemeyenler için ise fıstık, bitter çikolata, lahana tavsiye edilir.

Krom

Metabolizmayı hızlandıran krom, iştah azaltır, kilo alımını azaltır, vücutta yağ biriktirilmesinin önüne geçer. Kilo verirken önemli vitaminlerden birisidir. Yeşil yapraklı sebzelerde ve fındıkta bolca bulunur.

Magnezyum

Gece uykusu magnezyuma emanettir. Huzur ve sakinlik sağlamada yardımcı olur. Kilo verirken sağlıklı olmak için bu vitamine ihtiyacımız vardır. Ton balığı, susam, fındık, ceviz, kakaoda bulunur.

Kalsiyum

Kalsiyum yağ yakma özelliği ile bilinmektedir. Kalsiyumun D vitamini ile birlikte alınması gerektiği söylenir. Vücut emilimi için bunun gerekli olduğunu atlamamakta fayda vardır. Kuru incir, süt, yoğurt gibi ürünlerde bolca vardır.