Hamilelerin Yapmaması Gerekenler

Hamile kadınların hamileliklerini öğrendikleri andan itibaren yapmaması gereken bir takım şeyler bulunuyor. Annenin yedikleri, içtikleri ve fiziksel aktiviteleri doğrudan anne karnındaki bebeklere etki ediyor.

Zorlu Sporlar

Hamile annelerde hamile kaldıkları andan itibaren hiç spor yapmamaları gerektiği gibi bir yaklaşım vardır. Bu düşünce de bilimsel olarak yalanlanıyor. Hamileliğe uygun ve kontrollü yoga gibi sporlar yapılır. Hamile kadınların doğum sürecini de rahat geçirmelerini sağlıyor. Ancak kick-box gibi dövüş içerikli veya yoğun kardiyolu sporlar anneler için çok tehlikeli olabiliyor. Bu konuda profesyonel destek alındığında uygulayabilecekleri bir takım hareketler sayesinde daha sağlıklı bir hamilelik süreci geçirebilirsiniz.

Kötü Alışkanlıklara Hamilelikte Devam Etme

Eğer sigara ve alkol gibi alışkanlıklarınız varsa hamilelik sürecinizde tüketmemeniz gerekiyor. Eğer bağımlı ve çok zor sigarayı bırakabilecek biriyseniz uzman yardımı ile azaltmak tavsiye ediliyor. Bunun sebebi annenin bebeğin sağlığı için bıraktığı sigara yüzünden huzursuz eden yoksunluk hissi. Çünkü annelerin yaşadıkları psikolojik travmalar, huzursuzluk, öfke gibi durumlar anneleri olduğu kadar bebekleri de etkiliyor. En tavsiye edilen durum eğer planlı bebek sahibi olacaksanız hamilelikten önce sigarayı bırakmanız.

Alkol kullanımında ise annenin tükettiği alkol bebeğin plesentasından geçtiği için çok ciddi zararlar verebilir. Özellikle de aşırı tüketim durumunda bebeklerin bir takım fiziksel veya zihinsel sakatlıkları gözlemleniyor. Bazı uzmanlar alkol tüketim oranını minimum tutmanızı söylese de bazı hiç tüketmemeniz gerektiğini savunuyor.

Önerilmeyen Yiyecekler ve İçecekler

Kafein: Yüksek kafeinli çay ve kahveler plesentayı etkiler. Bebeğin gelişiminde olumsuz etkiye sahiptir. O yüzden kafein tüketeceksiniz bu miktarın mümkün olduğunda düşük tutulması tavsiye ediliyor.

Aşırı şeker ve tuz tüketimi: İnsan bünyesi hiç şeker olmadan da hayatını devam ettirebilir. Yediğimiz meyvelerde yer alan şeker miktarı yeter de artar bir konumdadır. Alınan yüksek şeker miktarı sizi nasıl kan şekeri gibi sorunlarla etkiliyorsa bebeğiniz doğduğunda da aynı problemlerle karşılaşabiliyor.
Aşırı tuz tüketen bireylerin vücudunda şişlikler olabiliyor. Anneler de hamilelik sürecinde bu durumla karşılaşmak istemezler. Vücutta ödem oluşur ve gebelik zehirlenmesi gibi ciddi sorunlara yol açıyor.

Asitli içecekler: Anne hamilelik sürecinde gazlı ve asitli içecekleri tüketmemesi gerekiyor. Tükettiğiniz gazlı içecekler aşırı kilo alımına da yol açıyor.

İşlenmiş gıdalar: Salam, sucuk, sosis gibi işlenmemiş gıdalardan oluşan bu besinlerde listeria yer alabiliyor. Mümkün olduğunda bu tarz gıdalardan uzak durarak hastalık riskinden uzaklaşabilirsiniz.

Pastörize olmayan süt: Pastörize olmayan gıdaların içerisinde yer alan bakteriler bebeklerde ve anne üzerinde ciddi sorunlara yol açabiliyor. Üstelik güvenilir olmayan yerlerden satın aldığınızda bu sütler mikrop ve birçok hastalığı taşıyabiliyor.