Burnun görevlerinden biri aldığınız hava akciğerlere gitmeden onu ısıtmak ve nemlendirmektir. Burnun içinde ince kan damarları bulunur ve bunlar yüzeye çok yakındır. Burun kanaması bu kan damarları zarar gördüğünde olur ve kafein sebeplerinden biri olabilir.

Kahve, gazlı içecek, çay, enerji içeceği gibi içeceklerle alınan yüksek miktarda kafein vücudun kurumasına sebep olur. Burun kanallarındaki mukoz zarların içindeki nem çekilir. Burun kanalları kuru olduğunda tahriş olabilir ve yangılı hale gelebilirler; bu da kan damarlarının hasar görme ihtimalini artırır. Sonucunda burun kanaması görülür. Burun kanallar kuru olduğunda sertçe ovmak gibi küçük bir darbe bile kanamasına yol açabilir.

Normal kafein tüketimi günde 250 miligramdır. Bu da 750 ml kahveye karşılık gelir. Kafein hassasiyetiniz yoksa bu miktar genellikle yan etkilere yol açmaz. Kafeinden dolayı burnunuz kanarsa panik yapmayın. Dik oturun, kafanızı ve üst vücudunuzu öne doğru eğin, arkaya değil. Burun kanallarını temizlemek için nazikçe sümkürün ve burnun yumuşak kısmını sıkın. Ağzınızdan nefes alın ve burnunuzu en az 5 dakika boyunca tutun. 5 dakika sonra kanama durmuşsa, basınç uygulamayı sonlandırabilirsiniz. 5 dakika sonra devam ederse durana kadar basınç uygulayın.

Kafeinin sebep olduğu burun kanamasını önlemek için alınacak en iyi önlem kafein tüketmemektir. Bu sizin için mümkün değilse ve kafein başka sorunlara sebep olmuyorsa burun kanallarını nemli tutmanın başka yolları da bulunur. Kahve, çay gibi kurutucu içeceklerin karşılığında su, meyve suyu gibi nemlendirici içeceklerin tüketimini artırın. Sıcak bir duş sırasında derin nefesler alın. Buharı solumak burun kanallarını nemlendirecektir. Bunu kaynar su üstünde de yapabilirsiniz ama kendinizi yakmamaya dikkat edin. Kış aylarında nemlendirici makineler kullanın. Yatağınızın yanında bulundurun bu sayede gece boyu kuru hava solumaktan kaçınabilirsiniz. Vücudunuzun tepkilerine dikkat ederek kafein alımınızı ayarlamak da önemli bir adımdır.